Sakit Gigi Paku Dinding

Update 17 September 2016

Alhamdulillah, akhirnya jumpa sumber ikhtiar Pengubatan Sakit Gigi Paku Kayu dari Allahyarham Dato' Dr. Harun Din pengasas DarusSyifa', rawatan Islam.



"orang kampung boleh pakai Tiang Rumah aja, kadang Rasuk Rumah boleh"
Rasuk adalah istilah tiang (pillar) atau alang (beam) yang menyokong struktur rumah kayu atau rumah kampung.
Lepas dah tahu cara tradisi melalui video di atas, maka boleh diabaikan nota selebihnya di bawah ni, tapi doa tu lebih di utamakan sebelum berusaha, kerana Penyembuhnya adalah Allah SWT jua.. insyaAllah..

↑  Update 17 September 2016


Tukul & paku (sekadar hiasan) -nailart
Pernahkah anda mendengar petua kalau Sakit Gigi, Paku Dinding..? Memang ada teknik ni, cuma diketahui dan dipelajari oleh orang-orang tua tapi tak ramai yang tahu. Asasnya adalah tukul besi & sebatang paku untuk diketuk ke dinding / kayu - rangka pintu. Syaratnya pula paku itu mestilah tidak dicabut, kalau tak sakita akan kembali terasa.

Aku dapat pengetahuan tentang petua ini melalui seorang sahabat yang bapanya dikenali di kampungnya berkebolehan dalam ikhtiar sakit gigi cara paku dinding ni. bapanya bukanlah seorang pengamal perubatan tradisional / Islam, cuma petua yang diketahuinya itu digunakan untuk tujuan kebaikan. Dan sekeluarga mereka mengakui kalau ada yang sakit gigi hanya bagitau bapak diorang sahaja. Bahkan ada antara jiran-jirang diorang pon minta ikhtiar sibapa sahabat ni tolong 'pakukan' sakit gigi diorg. Hasilnya diakui oleh mereka yang mendapatkan khidmatnya, tanpa apa-apa bayaran (sebab sibapa ni bukan bomoh / dukun / ustaz perubatan). Dari situ aku mula mencari info-info tentang petua ini.. sebab si sahabat ni tak tahu & tiada keinginan nak ambil tahu tentang petua yang diamalkan bapanya tu.

Antara info-info yang aku dapat dari internet (yaa masa aku tgh gila² sakit gigi huhuhu), malangnya tak banyak info petua ni. Ada yang percaya ada yang tak percaya ada juga yang anggapnya sebagai khurafat dan boleh menyebabkan terpesong. Apa pun harus diyakini setiap qada dan qadar itu adalah Rukun Iman ke-6.. hanya Allah yang berkuasa atas tiap-tiap sesuatu. Berikut antara info yang dicopy, bacaannya (doa / jampi) tidak dishare di sini, sila rujuk kepada yang lebih arif.

Kisah-kisah mereka cerita

1. satu mlm tu laki i sakit gigi yaamats, dulu dah berubat dgn dr gigi, just bg pain killer..so laki i pun pi ngadu kat mak die. mak mertua i suggest pi jupe dukun gigi kat kg pandan.i mmg nak tergelak la dgr, smbil gelak2..my hubby mrh, belum cube belum tau.kaedah dukun tu pakai dgn ketuk paku kat tangga?mg i rase lucusb nak jaga ati hubby, i teman la die pi jumpe atok ni.smpi umah atok ni, atok ni kuarkan tukul n pakusblm die ketuk paku tu, tanye my hubbys name..da bitau, atok ni pun ketuk paku n tanyer sakit lg tak..so die ketuk dlm 3-4kalin miracally hubby i dah tak sakit gigi lg.
- http://mforum.cari.com.my/archiver/?tid-424812.html
2. arwah ayah saya ada ilmu mengubat sakit gigi ni dia ketuk2 kat kayu lantai rumah. dan yang saya tahu, memang tak guna penunggu. masa tu saya sekolah tadika lagi, ada orang yang datang2 sebab sakit gigi tak boleh tidur , yang sakit tu anak org tersebut dan anak dia tak datang rumah saya pun time tu, cuma arwah ayah tanya nama dia sapa dan suruh org tu balik. nanti dia ubatkan. so, arwah ayah buat the same thing, pahat mcm huruf A, kat bhg atas huruf tu dia tekan kuat sikit sambil baca2 (A ni seolah2 gigi la), dengan izin Allah, budak tu berkurangan sakit dia (ni bapak dia datang balik selepas beberapa hari bagi tau).tak de nya penunggu atau apa, arwah ayah cuma cakap dia cuma baca alfatihah & tiga qul je dan niatkan utk yang sakit gigi tu. time tu saya kecik lagi, saya tanya lagi, kenapa orang tu tak datang pun tapi boleh baik, arwah ayah saya ckp kena la yakin pd Allah, yg sembuhkan Allah, bukan dia.arwah ayah saya bukan bomoh pun.
- http://eforum1.cari.com.my/viewthread.php?action=printable&tid=424812
3. Barang² yang perlu di sediakan :
1. Tukul besi2. Paku3. Kayu/papan/tembok/dinding dll yang boleh pacak paku..hehehe
Caranya :
1.Baca ..(bacaan)..
7. Standby dengan tukul n paku, niatkan kesakitan pindah pada paku..pastu pacak la paku kat..
- http://makhlukhalusnyata.blogspot.com/2011/04/ubat-sakit-gigi.html
4. Setuju atau tidak, ini merupakan warisan leluhur dari zaman berzaman.
Ini bukan sebuah anjuran atau saran yang harus dilakukan tetapi suatu informasi saja yang mungkin dapat menambah wawasan kita sebagai bentuk perduli terhadap diri sendiri atau orang lain, mungkin juga dapat dijadikan bahan renungan bersama.
..(bacaan)..
Bacakan ilmu tersebut diatas 1 x pukul paku di pohon atau dinding kemudian tanya si sakit apakah sudah sembuh..
- http://kibayu.wordpress.com/2009/04/03/obat-sakit-gigi/
Itulah antara info-info yang dapat di share.. ternyata memang tak banyak info tentangnya.. Sebenarnya aku nak cuba petua 'Sakit Gigi Paku Dinding' ni, tapi ada kesangsian oleh pihak pengamal perubatan Islam, juga ada beberapa perbezaan antara satu pengamal dengan pengamal lain, iaitu bacaan yang berbeza dan ada percampuran dengan jampi, maka aku tak jadi nak try.. lagi pon tukul besi & paku pulak takde.. lol..




Cara yang lebih Islamik

Ok aku ambil keputusan menggunakan teknik yang lebih selamat untuk menghilangkan rasa sakit gigi ni.. iaitu teknik 'Mind Programming' atau kaedah 'activate subconscious mind to removes pain'. Alhamdulillah, sehingga text perenggan terakhir ini ditaip, rasa sakit gigiku telah hilang. Syukur kepada Allah, dengan kalimah:
Ø¥ِÙŠَّاك Ù†َعْبُدُ وإِÙŠَّاكَ Ù†َسْتَعِين
'Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan'. -Al Fatihah (ayat 5)
'Thee alone do we worship and thee alone we seek for help'. -Al Fatihah [1:5]
Salah satu teknik yang aku cuba dengan zikir Alhamdulillah (Syukur dengan nikmat sakit itu). Yaa memang teramat sakit, tapi daripada menyebut Aduuhhhhh..!! try tukar kepada Alhamdulillahhhhh..!! Insya'allah Allah menghilangkan sakit itu.

Haruslah YAKIN hanya Dia yang menyembuhkan (memberi segala kebaikan).. kalau tak yakin rasa sakit tak berapa nak hilang atau tak berkesan.


Aku akan kembali untuk update teknik yang aku gunakan ni, mudah hanya gunakan mind.. pada post akan datang, insyaAllah..

Aku dah jumpa cara terbaik utk masalah SAKIT gigi melalui ↓

insyllh aku akan update nanti mcmana aku dah berhijrah dari guna berus gigi & ubat gigi kepada Kayu Sugi sepenuhnya akibat sakit gigi demi kerana Sunnah Rasulullah s.a.w. alhamdulillah dah hampir 5 bulan istiqomah..


img crd: http://juzyana.blogspot.com/2009/11/camno-nak-ilangkan-sakit-gigi.html

6 comments:

  1. Aslkm.. saya hanya nak tanya.. jika paku d cabut, sakit akan datang balik kan... so, bagaimana utk menghilangkan rasa sakit itu? adakah perlu paku tersebut atau pun boleh pada peralatan yg baru dari sebelumnya..

    dan jika hilang atau pun kita telah meninggalkan rumah kita adakah tidak menjadi masalah?

    mohon penjelasan. wasalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam..
      saya tak pasti laa cik aQilah J.
      saya bukan pengamal ilmu sakit gigi paku kayu tersebut.. saya hanya berkongsi..
      tp apa yg saya pernah diberitahu (oleh sahabat, yg ayahnya mengamalkan ilmu tu), dikatakan kalo dicabut paku tu (mungkin) akan rasa sakit semula..
      jd mereka nasihatkan cari atau guna kayu yang kekal & tersorok atau jauh dari tangan manusia, spt kayu tiang bawah rumah, kayu palang bawah rumah, dan yg sepertinya.. rumah tu sebaiknya rumah sendiri laa, bukan rumah sewa :) wallahua'lam..

      Delete
    2. Jika rumah sewa boleh paku di tempat yang paling sukar contohnya paku di pokok yang paling sampai tangan

      Delete
  2. Amalan Penyembuh Sakit Gigi
    Yang Manjur Dan Ampuh
    malan Penyembuh Sakit Gigi
    Sesuai Syariah Islami
    Klik Link Berikut Ini Untuk Tahu Cara Pengamalannya
    http://bit.ly/ALHasyr

    ReplyDelete
  3. Sesiapa yang ingin merawat sakit gigi Cara tradisional buleh hubungi 0194934301 cikgu shah

    ReplyDelete

Powered by Blogger.